zorla tecavuz zorla sikis tecavuz porno izle bedava film izle eskişehir escort xnxx porno istanbul escort sex porno

Projeto Pedagógico

  • O Curso de Graduação de Engenharia Mecânica da Escola Politécnica da UFRJ:

    • oferece aos seus alunos variadas oportunidades de formação técnico-científica profissionalizante;

    • possibilita uma sólida apreensão dos fundamentos gerais da Engenharia Mecânica e sua aplicação a vários de seus domínios de especialização.

  • O Projeto Pedagógico do Curso é um documento público e está disponível para consulta.

Objetivo

  • O objetivo geral do Curso é propiciar aos estudantes:

    • o desenvolvimento de suas aptidões profissionais e técnico-científicas;

    • a aquisição de conhecimentos especializados aplicáveis a problemas de engenharia;

    • o domínio de métodos e técnicas de análise, projeto e construção de sistemas mecânicos complexos.

  • O Curso é estruturado para ser concluído em dez períodos semestrais por estudantes com dedicação integral.

Atividades

  • Além das aulas, exames e demais atividades escolares, os alunos são estimulados a dedicarem-se às atividades correntes nos laboratórios. Nestes, são realizados estudos e projetos diversos tais como: preparação de experiências didáticas e ilustrativas, atividades de prestação de serviços, atividades de pesquisa etc...

  • Frequentemente, as atividades de pesquisa envolvem estudantes do Curso de Graduação em colaboração com alunos de Cursos de Pós-graduação, sob orientação e acompanhamento docente.

  • Nos períodos finais do Curso, os alunos devem engajar-se num Estágio Curricular, normalmente realizado num ambiente - empresa, indústria, laboratório etc... - em que devem defrontar-se com as condições reais da atuação profissional do engenheiro mecânico.

  • A última etapa do Curso é o Projeto Final, cujo tema é definido conjuntamente pelo aluno e seu professor-orientador.

  • A elaboração do Projeto Final objetiva exercitar a aplicação dos conhecimentos adquiridos, de métodos e técnicas de projeto de sistemas e equipamentos mecânicos, em situações que simulam condições reais da atuação profissional do engenheiro mecânico.

Destino dos Egressos

  • Os concluintes do Curso de Engenharia Mecânica da UFRJ facilmente encontram posições interessantes no mercado de trabalho, sendo elevado o índice de aprovação dos egressos nos processos seletivos de diversos tipos.

  • Frequentemente, antes do final do Curso, vários concluintes já têm comprometimentos profissionais com empresas, indústrias ou outras instituições.

  • Os egressos que escolhem encaminhar-se para estudos de pós-graduação geralmente são aceitos sem dificuldade nos programas de mestrado ou de doutorado das universidades para as quais se candidatam.

Avaliação

  • O Curso de Graduação de Engenharia Mecânica da Escola Politécnica da UFRJ obteve conceito 4, no último processo de avaliação realizado, em 2019, pelo Ministério da Educação.

Comissão da Graduação

  • As Comissões da Graduação são responsáveis por encaminhar assuntos relacionados ao curso de Engenharia Mecânica. Atualmente, estas comissões estão formadas segundo a seguinte distribuição:

 

1) Núcleo Docente Estruturante (NDE) da Engenharia Mecânica:

 

- Vitor Ferreira Romano - PRESIDENTE

- Fernando Augusto de Noronha Castro Pinto

- Flávio de Marco Filho

- Helcio Rangel Barreto Orlande

- Lavínia Maria Sanabio Borges

- Fernando Alves Rochinha

 

2) COAA (Coordenação de Orientação e Apoio Acadêmico) da Engenharia Mecânica:

 

- Gabriel Lisbôa Veríssimo - PRESIDENTE

- Fábio da Costa Figueiredo

- Carolina Palma Naveira Cotta

- Flávio de Marco Filho

- Daniel Alves Castello

- Jenifer da Silva Rodrigues (Representante Discente)

- Lucas Borges Menezes (Representante Discente)

 

3) Comissão de Estágio da Mecânica:

 

- Gabriel Lisbôa Verissimo - PRESIDENTE

- Fábio da Costa Figueiredo

- Albino José Kalab Leiroz

 

4) Comissão de Projeto de Conclusão de Curso:

 

- Fábio da Costa Figueiredo - PRESIDENTE - This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

- Gabriel Lisbôa Verissimo - This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

- Gustavo Rabello dos Anjos

 

No caso da COAA devem ser escolhidos em breve novos representantes discentes.

Concentration Areas

  • The Concentration Areas define wide knowledge domains which refer to the regular teaching activities, research, technological development and service provision, in an integrated way, at the Program and the Mechanical Engineering Department.

Research Lines

  • The Research Lines define the thematic domains in which there are decisions and institucional predisposal towards the realization of technical-scientific research activities and technological development.

  • Each Research Line can be associated with one of the Concentration Areas of integrated operation involving DEM and PEM.

Projects

  • The Projects are defined and coordinated by faculty members.

  • Each Project can be associated with one Research Line.

  • The Project Team is constituted specifically for its realization.

  • Great diversity of Research Lines and Projects available for the participation of Mechanical Engineering students.

  • Research Projects: they are related to more fundamental themes.

  • Development Projects: they are related to technological application.

  • Usually,  these Projects are funded by public agencies of fomentation of research and technological development.

  • Frequently, Projects are held alongside companies, public institutions and non academic entities, funded by them.

Intelectual Production

  • The Intellectual Production refers to all forms of registration and promotion of the Research activities results.

  • In Mechanical Engineering, Intellectual Production comprises the Bibliographical Production, the Technical Production and, eventually, the Artistic Production.

  • The Bibliographical Production comprises all sorts of publications.

  • The Technical Production comprises activity reports; organization of technical-scientific events; methods, techniques and processes development; patent registration and other activities related to or resulting from the Projects.

Research Ethics

  • Discussions at UFRJ regarding ethical matters when it comes to research, which involve themes such as research integrity, human or animal participation in researches, genetic patrimony, biosafety and relations between company and university are the Research Ethics Technical Chamber’s (CTEP/UFRJ) jurisdiction.

  • See:Graduate studies Pro-Rectory’s memo and Informative material.

News (feeds)

  • This is a concise and direct form of fast access to news and communication from public agencies that fund graduate programs and scientific and technological development research that more significantly support and fund the research activities in Mechanical Engineering.

Objective

  • The Mechanical Engineering Program - PEM-COPPE/UFRJ aims to form Masters and Doctors in Mechanical Engineering with advanced technical-scientific knowledge, who are capable of acting in teaching and research activities, specialized in applying  advanced techniques and methods to the practice of Mechanical Engineering.

  • The possibilities of graduate studies are broad and diverse in order to attend the demands of a labor market more and more segmented, in a high level technological environment, constantly evolving.

  • The classes and the Master’s Dissertations and Doctoral Thesis offer opportunities of further development of the principles and theoretical and methodological fundamentals and appliance of advanced techniques of Mechanical Engineering.

  • The Master and Doctoral programs are structured to be concluded, by students with full dedication, in two and fours years, respectively.

Historical Aspects

  • Founded in 1965, PEM is the second graduate program created at COPPE/UFRJ, and is one of the first programs in the country in its field.

  • PEM-COPPE/UFRJ has contributed to the education of several people that have become faculty and researchers, instituting many Mechanical Engineering graduate programs across the country.

  • Since its creation, the Program offers its students a graduate educational formation highly aimed at the mastery of phenomenon fundamentals, processes and technological systems regarding Mechanical Engineering. The classes contents and themes and methodology chosen at our Master’s Dissertations and Doctoral Thesis reflect these tendencies.

Tendencies

  • Nowadays, the programmatic and thematic interests of the activities lead masters and doctors under the program towards:

    • teaching and research activities in higher education institutions;

    • research departments of companies of high technology - for example, oil and energy companies;

    • acting in companies with projects and consultancy.

Appraisal

  • Since 2001, the Graduate Studies Program of Mechanical Engineering of COPPE/UFRJ has obtained the highest grade in the CAPES Evaluation of Graduate Studies Programs of the Ministry of Education. In a scale of 1 to 7, the following concepts were obtained by PEM-COPPE/UFRJ:

      • 2017 evaluation, quadrennium    2013-2016:   concept 7
      • 2013 evaluation, triennium         2010-2012:   concept 7
      • 2010 evaluation, triennium         2007-2009:   concept 7
      • 2007 evaluation, triennium         2004-2006:   concept 7
      • 2004 evaluation, triennium         2001-2003:   concept 6 
      • 2001 evaluation, triennium         1998-2000:   concept 6

     

 

pornolar

cankaya Escort Ankara Escort eskişehir Escort Bursa Escort izmit Escort Ankara rus Escort Escortlariz istanbul Escort Antalya Escort Ankara Eskort Eskişehir Escort istanbul Escort Ankara Rus Escort

JSN Epic template designed by JoomlaShine.com